logistiek platform oss
Home > Nieuws > OOC voortaan ‘extended gate’
07 november 2014
OOC voortaan ‘extended gate’
OOC heeft in oktober een overeenkomst gesloten met het Rotterdamse ECT om als ‘Extended Gate’ (binnenlandse poort) te fungeren van de Rotterdamse zeeterminals. Volgens Nooijen, directeur/eigenaar van OOC, leidt deze voor de regio unieke overeenkomst tot uitermate betrouwbare en voordelige intermodale service tussen de Rotterdamse zeehaven en Oss.

Grotere schepen, meer containers, betrouwbare service
In het voorjaar van 2014 sloot OOC al een overeenkomst met het achterlandnetwerk van ECT: European Gateway Services (EGS) en Danser Container Line. De doelstelling om in goede onderlinge samenwerking de scheepvaartverbinding van OOC naar een hoger plan te tillen, slaagde ruimschoots. Grotere schepen en minder afvaarten leidden tot een betrouwbare service. Het aandeel vervoerde containers per schip steeg met maar liefst 12% naar 97%. De kracht zit in de samenwerking over de hele keten: zeeterminal, binnenvaart en binnenlandse terminal
werken als partners en hebben een gezamenlijk belang bij betrouwbare service. Dat de klant van die betrouwbaarheid de vruchten plukt, mag duidelijk zijn: naast betrouwbaarheid ook meer modal shift (binnenvaart in plaats van vervoer
over weg), lagere kosten in de hele keten, organisatorische voordelen en meer milieuwinst.

OOC binnenlandse poort voor doorvoer naar Europa
De volgende stap in deze keten ontwikkeling is in oktober gezet. Met het tekenen van de ‘extended gate’ overeenkomst is het overslag terrein van OOC virtueel verbonden met het terminalterrein van ECT. Dit zorgt er voor dat containers in transito
(voor de douane nog niet vrijgemaakte goederen) ‘documentloos’ van de zeeterminal naar de inlandterminal
worden verplaatst. De systemen van ECT en OOC zijn samen op een slimme manier verbonden met de systemen van de belastingdienst/douane. De voordelen voor de klanten van de Osse terminal zijn groot: geen extra documenten nodig in
de Rotterdamse haven, geen invoerrechten vooraf betalen, geen douanecontroles voor de containers in de zeehaven én goederen gaan direct naar het entrepot (douane-opslagplaats) op de Osse terminals. Aansluiten bij de binnenlandse intermodale netwerken van European Gateway Services en Danser Container Line biedt OOC bovendien goede mogelijkheden om continentale diensten aan te bieden over een sterk groeiend netwerk van schepen en treindiensten in Europa.

rss print email


RT @LogistiekNOB: Brabant gooit hoge ogen op internationaal vlak. In de top 10 van beste Europese regio's van de toekomst. Overall en op ec...
16-02-2018 12:03
RT @FRemmen: Ik heb me aangemeld voor Logistiek Vastgoed Nederland 2018. Kom je ook? #LOV18 https://t.co/JYaHPSboxh @Oss_KE @logistiekoss @...
16-02-2018 10:38

logistiek platform oss

1 maart 2018: Plannerscafé Oss Tijdens het Plannerscafé... lees verder >
Scania praat planners bij over ontwikkelingen Tijdens... lees verder >
Duurzaam plannen en serious gaming tijdens het 1ste regionale Plannerscafé... lees verder >

nieuws van de partners

Ad Dollevoet huurder van nog te bouwen dc in Oss... lees verder >
Vos Logistics neemt werkzaamheden Gebroeders Joosten over... lees verder >
Vos Logistics gestart met distributie voor webgigant Amazon... lees verder >

Altijd op de hoogte van het logistieke nieuws uit regio Oss!

via Twitter @logistiekoss of de nieuwsbrief Lees meer

Oss: uitstekend bereikbaar over water, weg en spoor