Enorme besparingen
Het resultaat is indrukwekkend: een samengestelde wissellaadbak tankcontainer met een inhoud van 31.000 liter die slechts 2230 kg weegt (40% minder dan de traditionele roestvrijstalen tank containers). Jacco van Holten, commercieel directeur bij Den Hartogh Logistics is enthousiast: "Deze nieuw ontworpen tankcontainers vervoeren 2 ton meer op elke reis. Met als gevolg dat de vrachtkosten dalen met 5 tot 10%. Samen met deze aanzienlijke stijging op de payload, levert het besparing op, op de werkelijke laad- en losoperaties. Meer laadvermogen betekent gewoon minder transport, minder CO2-uitstoot, minder fysieke handelingen, minder files, minder risico." De nieuw gebouwde composietvezel tankcontainers hebben een 40% betere thermische isolatie in vergelijking met roestvrijstalen tankcontainers. Van Holten: "De noodzaak voor het opnieuw verwarmen van het product, voor de klant aflevering, wordt geëlimineerd dankzij deze nieuwe samengestelde tankcontainers. Dit resulteert direct in enorme besparing op de stookkosten, maar de eindgebruiker kan ook indirect significant verbeterde prestaties verwachten op veiligheid en tijdige levering. '
Binnenkort in gebruik
De samengestelde tankcontainer is geslaagd voor alle botsproeven aan de TÜV testinstituut in Görlitz, Duitsland, en heeft dan ook de certificering in overeenstemming met ADR / RID / CSC verkregen. In december 2015 zal Den Hartogh Logistics de samengestelde tankcontainers aan haar vloot, die al bestaat uit meer dan 7.500 tankcontainers wereldwijd, toevoegen.
Voor meer informatie over de Den Hartogh Next Generation samengestelde tankcontainers, neem contact op met Mark Goverde via mgoverde@denhartogh.com